Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Saturday 20 April 2013

Hujung minggu @kampung~ horay!

Alhamdulillah..

Assalammualaikum w.b.t

 Syukur sangat diberi anugerah hidup lagi sehari dan kesempatan meluang masa bersama keluarga walaupun tanpa suami di sisi.. Aku akui situasi ini janggal juga untuk dilalui tapi insyaAllah ini hanya untuk seketika.. :) Sabarlah wahai hati yang berkelana.. Hihi..

 Kembali pada topik utama hujung minggu @kampung~horay! Semalam borak dengan my mum sampai lewat malam.. Lama tak kami tak luang masa sebab aku pun dah mula aku komitmen lain sejak kahwin.. Sesekali tu adalah berhubung melalui telefon.. Masa cuti macam ni lah boleh berborak face to face.. Selain daripada itu aku berpeluang juga masak my family favourite menu  "chicken curry".. 

tada.. hehe..











 Sesuai makan bersama nasi atau roti canai.. Hehe.. Tapi kalau my mum and my dad yang masak lagi kaw~ Hehe.. Sesekali balik kampung apa salahnya aku pula ke dapur kan? Lagipun my mum and my brother sekarang ni asyik sibuk kat car wash.. Jadinya aku tolonglah apa yang patut.. 

 Cuaca hari ni mendung, ~ ............................................................... Hihi.. Ada panggilan masuk tadi, tu lah pasal noktah memanjang.. Hehe.. Erm, jap.. Ish, apa aku nak cakap tadi erk.. .....................................................................  Akhirnya.. Hujan turun dengan lebatnya.. ..


Sempat ambil gambar di beranda dapur tadi.. hehe

 Sempat jugalah aku bangkit kain before hujan lebat membasahi pakaian yang aku jemur pagi tadi..

Sebakul kain  with sebakul sepit.. Hihi..

 Masa hujan macam ni pun ada yang cuci kereta.. Hehe.. Hujan yang turun membawa rezeki.. Alhamdulillah..^_^.


Suasana kat car wash depan rumah..


 Sangat lebat hujan di luar sana.. Paling best kalau dapat mandi hujan.. Hehe.. Sayangnya dah tak boleh.. Hanya untuk kanak-kanak jak, hehe.. Ops.. Masa dah T.A.M.A.T~ Padahal baru kejap aku spend time kat sini.. Dah kena bersiap untuk balik rumah sewa sebab besok nak kena kerja lagi.. Al-maklum esok kan dah hari I.S.N.I.N.. Hehe.. K.. Sampai sini dulu kisah cuti di hujung minggu.. Kalau ikutkan hati banyak nak cakap tapi cukup lah buat masa ni.. Sampai jumpa lagi..

p/s:
Aku suka sangat ayat ni : 

"amalan yang paling baik ialah berbuat B.A.I.K" reset minda..

('-')/ nur_hani

No comments:

Post a Comment