Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Wednesday 14 March 2012

lukisan hati anda

Manusia sifatnya selalu mengharap indah dalam kehidupan:

*SETUJU? Kecuali mereka yang meletakkan matlamat syurga sebagai destinasi pasti maklum akan jalan penuh berliku, terbentang duri dan sesekali menyakiti dan hatikan merintih pedih.. (: Namun sabar menjadi teman sejati dan setiap sakit itu bersamanya ada pengajaran untuk di ambil sebagai panduan untuk bangkit dan menjadi insan lebih jaya.. Sebab tu kita kena ubah mentaliti dan "delete negative word" dalam hidup!

*Kembali ke tajuk lukisan hati.. Menyinggah ke blog orang-orang yang berilmu membuat cas positif bertambah-tambah.. Melihat karya lukisan yang mempesona membuat hati bertanya lukisan hati anda~ apa? Jika di tanyakan padaku lukisan hati ku saat ini ialah kedamaian dan ketenangan dan itulah yang ingin aku sebarkan pada mereka di sekitarku. Apapun lukisan hati anda itu menggambarkan emosi, pilihlah lukisan bahagia dan itu kan memberi kesan pada diri dan sekeliling jua.. 

11:29 am

*Ingin aku kisahkan jua aku jatuh hati dengan akhlak mereka yang indah dan terasa tulusnya.. Aku lebih suka mengintai insan-insan ini dari sudut yang tak di ketahui.. Perlahan-lahan aku belajar dari kebaikan mereka serta mengambil bait kata yang baik dari setiap ucapan mereka untuk rujukanku.. Aku meneladani mereka kerana aku tahu untuk jadi baik, kita kena tengok akhlak yang baik juga.. Jom audit diri~

3:30 pm
*Sehingga kini aku masih mencari-cari, dan pencarian ku tak semudah ku jangka.. Semoga aku berhasil menemukannya.. Usaha beserta doa dan selebihnya tawakal pada Allah.. Semoga  di pertemukan dalam suasana yang di redhai, n di berkati oleh-Nya.. Amin..

Sekian.

rahsia~ buat hati tertanya-tanya..

('-')/nur_hani



No comments:

Post a Comment