Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Sunday 11 December 2011

berharap menjadi indah dalam kalbu~

Bismillah.. syukur alhamdulillah.. Aku bernafas lagi,  ya Allah.. ya Allah.. ya Allah..

08:30 am
Apakah aku bisa menjalani semua ini? Hati yang aku ada acapkali terluka, aku ingin merawatnya..
Ya Allah, jadikanlah setiap ujian-Mu menjadi indah dalam kalbu-ku..
Ya Allah, aku lelah dalam tangis.. Subhannallah, Allahuakbar..
Ya Allah, aku berhenti untuk sesuatu yang tak pasti..
Ya Allah, aku sedang rebah & sakit ku rasakan..

11:59 am
Aku tak sangka, sesungguhnya perancangan Allah memang di luar jangkaan.. Perasaan silih ganti, sabarlah wahai hati, Allah sedang menguji.. Semakin cuba mendekati, semakin kuat ujian buatku.. Sebagai hamba-Nya aku harus sahut cabaran.. Berserah pada Tuhan jauhi keputusasaan.. Takkan ada yang mampu memahami aku sepertimana Allah memahami dan mengetahui aku yang tercipta dengan izin-Nya..


Menyedari bahawa aku memang tak boleh lari dariNya walau apapun keadaan yang aku harus berhadapan.. Ya Allah, hatiku sayu dan ada rindu pada-Mu.. Ingin ku ulangi mengisi malam dengan bertahajjud dan zikir pada-Mu.. Aku akui kesibukan telah mencuri waktu dan kesempatan untuk aku berbicara dalam suasana yang cukup indah dengan redup cahaya yang sederhana membuka jiwa untuk lebih menghayati waktu itu.. Aku berharap untuk mencari-cari lagi waktu untuk semua itu.. Aku inginkan pertemuan itu lagi, semoga bisa aku cari kesempatan..


Kalian tak mungkin memahami, tapi aku tahu Dia selalu ada di sisi..


2:34pm
Teruknya bekerja dengan sistem, ermmm.. banyak kerja tertangguh oh no! huhu


p/s:
Wahai hati yang comel, Allah kan ada.. Jangan putus asa ya.. (:
('-')/nur_hani

1 comment: