Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Wednesday 7 December 2011

SATU~ selalu n selamanya

Bila aku bisa merasa ada 1, aku tahu aku tak pernah sendiri..

10:00 am
Alhamdulillah.. Aku bernafas lagi,  hidup lagi, sihat lagi dan ada hati yang mengingat Ilahi.. Syukur untuk segala yang dapat aku guna, aku memang tak mungkin dapat menghitung banyaknya kurniaan dariNya..

SABAR~ perkataan ini yang selalu aku simpan di hati.. Sesekali aku menangis bersamanya, ada hati yang kepasrahan, seakan ingin aku tanyakan banyak soalan tapi aku terus memujuk hati dengan berkata ini ujian, aku harus kuatkan hati, tak boleh mengalah semudah ini, menangislah tapi jangan mengalah.. Nur Hani:

*kiranya kamu kesakitan yakinlah masa akan mengubati, dan menyembuhkan..
*kiranya kamu disakiti yakinlah kesabaran itu tidak sia-sia saat kamu memaafkan..
*kiranya kamu ditimpa dengan kesusahan yakinlah akan hadir selepasnya kemudahan..
*kiranya ujian itu seakan tak tertanggung oleh kamu tetaplah bersyukur dan bertahan demi keampunan dariNya, sedarilah kamu sebenarnya tidak sendirian.. (Nabi Muhammad juga di uji dalam dakwahnya..)

Nukilan hati:-
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah..
Begitulah aku mengadu bila datang menerpa pelbagai emosi..
Nyata manusia lemah!
Aku tak berupaya..
Bagaimana harus aku gagahi?
Mampukah aku melalui semua ini?
Apakah yang akan terjadi di masa nanti?
begitu hati ini bertanyakan..
ampunilah aku atas khilafku,
sungguh terbatas keupayaanku..

Melihat langitMu aku menangis,
membuka pintu harapan bagi insan sepertiku,
membuahkan rasa keharuan, kesyukuran &
melahirkan sebuah kekuatan yang tak di duga-duga..
Bersama ku ada kisah dalam doa-doa,
membuat aku terus asa,
maka aku akan berkuat demiMu,
& kerana kesempatan yang masih ada,
semoga  peluang ini tidak ku sia-sia..

p/s: DOA~ teruskan berdoa jangan putus asa di bawah rahmatNya.. please, tQ

nur_hani('-')/

No comments:

Post a Comment