Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Tuesday 8 November 2011

Bismillah pembuka bicara

Bismillah pembuka bicara:

Ahamdulillah hari raya haji tahun ni walaupun penat perjalanan jauh aku bahagia dengan pertemuan yang Allah aturkan buat aku dan keluarga.. Buat sahabatku, aku menyangka dia sibuk agaknya ehingga tiada berita darinya.. Aku redha sekalipun sms tidak berbalas mungkin ini ujian buat aku, dan aku hanya mampu berdiam dan berserah kepadaNya segala urusan dunia.. Sebaiknya aku memperbaiki hubunganku denganNya..
♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸♫
Bacalah al-Quran setiap hari 1 juzuk. Kalau tidak mampu, bacalah separuh juzuk. Kalau tak mampu, bacalah sekadar sehelai atau satu muka surat. Kalau tak mampu, memadailah dengan satu ayat.

Kalau tak mampu juga, cukuplah hanya dengan memandang al-Quran dan tanyalah kepada diri sendiri "Ya Allah, apakah dosaku sehingga aku tidak dapat membaca ayat Mu?"
♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.¸¸♫
Ayat ini mengusik hatiku.. Hingga bertanya aku, mengapa payah untuk istiqamah? Aku benar merasa malu padaNya.. Kasih sayangNya begitu banyak namun mengapa aku tak dapat melaksanakan yang menjadi haknya dengan baik..

"Ya Allah.. Ampuni hambaMu yang sangat lemah ini, pimpinlah hatiku, akalku, tingkahku dan bicaraku agar bisa bertindak berlandaskan Al-quran dan As-sunnah.. Kurniakanlah aku ilmu pengetahuan yang bermenfaat untuk aku menjalani kehidupan ini.. KepadaMu aku memohon.."
Semoga diri ini tak mudah putus asa untuk terus melangkah mencari redha Allah.. 
Semenjak dua ini ujian hadir bertubi-tubi, namun aku cuba berlagak seperti tiada ada, hanya kepadaNya ku adu segala.. Aku hanya ada doa buat kalian.. Ya Allah sekiranya aku tidak memberikan pertolongan kepada mereka janganlah kiranya aku menjadi beban kepada mereka, aminnn.. 
p/s:  Akhir kata buat renungan:
ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
DaLam agama ada janji Allah s.w.t..
Kalau tidak dapat apa yang kamu suka, sukalah dengan apa yang kamu dapat..

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ

No comments:

Post a Comment