Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Wednesday 23 May 2012

Hobi membaca~ kembali lagi ('-')/










Assalammualaikum w.b.t

Hah, ni lah buku paling baru aku beli minggu lepas masa pi kedai buku, rasanya dah 2bulan aku terabai hobi membaca ni.. Bagi mengurangkan rindu, dan menambah ilmu serta mengisi kekosongan lapangku maka aku pun kembali kepada hobi yang sesangatlah berfaedah ni..

11:50 am
Buku ni, aku baru baca sampai tajuk sejambak mawar muka surat 27.. Rasanya sesuai sesangat dengan jiwa wanita ku.. Sekadar ingin berkongsi, terutama kepada yang juga memiliki hobi yang sama sebab buku ni terdapat bayak kisah-kisah wanita yang boleh di jadikan teladan dalam membentuk akhlak kita sebagai muslimah.. Sebab tu lah aku terpikat dengan buku ni..

 Aku biasanya akan baca sebelum pergi kerja, lepas isyak dan bila-bila aku lapang terutama masa dalam bus

12:15 pm
Solat time~

1:25 pm
Masih ada waktu untuk rehat sebelum masuk jam 2 petang.. Hari ni posa, jadinya no menu for lunch but i need menu for dinner.. 
2:20 pm
Bekerja sambil layan lagu2 maher zain:
  1. Freedom 
  2. No. 1 For Me
  3. Forgive Me  
  4. Hold My hand
Dan 2 buah lagu The Muhibbains:
  1. Kunci Syurga
  2. Mengenal Cinta

Balik2 ni juga lagu2 ku putar kerana menambat hati di petang hari.. 
Tambah lagi lagu2 Nazrey, sungguh mendamaikan hati ni.. Hehe..

p/s:
  • Tambahkan ilmu tentang agama agar kita lebih memahami dan berusaha jadi insan lebih baik..  
  • Semoga kita berikan kudrat untuk melaksanakan ibadah demi mencari keredhaan dan ampunan dariNya..  
  • Psttt, kerja juga sebahagian daripada ibadah tau.. Jadi betulkan niat kita kerja Lillahi Taala.. Jom..

('-')/ Nur_Hani

No comments:

Post a Comment