Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Friday 18 May 2012

RINDU_apa ertinya bagi kamu?

Assalamualaikum wbt:

9:20am
Bermulanya pagi jumaat, Alhamdulillah nikmat untuk hidup lagi semoga ada peluang untuk buat banyak ibadah.. Subhannallah, hari ni aku awal pagi sebak.. Aku menonton ceramah agama yang di sampaikan oleh Ustaz Don yang semakin di kenali.. Caranya bercerita tentang Rasullullah menyentuh hati ini, sungguh aku terkesan.. Subhannallah,

Berkongsi cinta untuk melahirkan masyarakat penyayang~ subhannallah cinta Rasullullah terhadap kita umatnya membuat aku tiba-tiba sedih, rasa ingin gugur air mata yang sedang tertahan pada kelopak mata.. Seolah ada kerinduan, apakah makna ini? Akhlaknya indah benar buat aku makin cinta bila membaca sirahnya..

Rindu juga pada ayah bonda, rindu solat lewat malam dan bertatih bercerita padaNya di lewat malam yang mendamaikan.. Aku sedang melaksanakan amanah yang besar, menjalankan tanggungjawab sebagai anak, kaka, cucu, kawan dan khalifah di bumi Allah.. Kudrat ku ini, moga dapat ku menfaatkan ke arah yang membawa kebaikan..

Dalam rumitnya resahku,
dalam kalutnya emosi,
aku menemukan jalan keluar..

Sungguh tak terlintas dek akal,
moga ianya berjalan mudah dalam izinNya,
kerana aku hanya mampu merancang,
sedangkan Allah jua sebaik-baik perancang..

Rasakan amanah itu,
moga jadi penguat untuk aku,
agar hati tetap gagah melaksana,
sekalipun pengorbanan harus ada..

3:55pm
Syukurilah kurniaanNya, pinjaman sementara yang bersamanya ada penawar (doa).. Jangan abaikan rasa hati ayahbonda, kenangkanlah pengorbanan mereka walaupun perasaan kamu teruji.. Tingkah itu biasa, mereka mengharap perhatian kamu.. Begitulah aku memujuk hati yang mengharap pengertian dari insan-insan tersayang..

p/s: 
Pelihara hubungan yang berupa amanah kepada kita.. (:

('-')/Nur_hani

No comments:

Post a Comment