Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Thursday 20 October 2011

keTika kiTa b'jauH..

Alhamdulillah, ada nyawa untuk sehari lagi..


8:00 am
Memahami ini takdir Ilahi, aku semakin kuat berdoa.. Malah setiap kali aku senyum aku tak berhenti bersyukur dan berdoa semoga aku bersederhana hendaknya.. Perasaan yang hadir ini ada hal membuat aku bahagia namun ada ketika membuat aku gelisah pula.. Ya Allah, aku pohon pimpinan-Mu agar aku sentiasa berada di landasan agama-Mu.. Entah mengapa aku begitu ambil berat tentang dia yang baru mencuri perhatianku.. Persahabatan ini tak ku tahu sejak bila ia kelihatan begitu indah.. Hati manusia boleh berubah-ubah.. & memang berubah-ubah.. Aku dan dia sama-sama mendiamkan diri saat ini.. Kesibukan dengan tugasan menjadi batasan & aku belajar menerima seadanya semoga dia pun sama.. Aku terusan berbaik sangka kerana aku yakin positif yang kita fikir positif juga yang terjadi,  insyaallah.. ******* ('-')/ hati kami milik Allah, hanya Dia yang mampu menggerakkan hati manusia dan aku memohon Allah ilhamkan kepadanya agar dia menyayangi aku kerana Allah dan semoga kami saling menjaga hubungan ini penuh hati-hati..Semoga di penuhi bunga-bunga rindu yang berlandaskan batasan dalam agama..

9:30 am
Fuh! Sabar  jak lah tadi masa nak turun beli makanan, aku 1 lif dengan Mr. H mhm..  Ms nk msuk lif, pintu lif nak tutup tapi sempat di tahan oleh Mr. H nak tak nak aku terpaksa berterima kasih kat dia.. Aku ingatkan dia dah berubah sejak majlis penutupan hari raya tu tapi masih macam tu sombong sesangat sampai senyum pun susah.. Aku silap besar, euw.. Geram lah! Ermmm, terpaksalah aku menghadap dinding lif tu sementara menunggu dia keluar di tingkat 5..  baru ok, tu pun aku sempat membebel sendiri huhu.. Aku pujuk hati maafkan dia sebab dia budak kecil (hehe, sbb dia pendek.. hoho.. notty nya aku, ish3x kesian dia).. Teringat peristiwa hari selasa dia duduk betul-betul sebelah aku, yang tak sopan tu mengganggu aku tengah bercerita ngan bos Z mhm teruk tul dah bengang aku angkat kaki lah cau dulu.. Lepas tu tak lama lepas tu dia pun pergi tempat lain eee.. Mcm sengaja jak mhm.. Tak suka!

Saat-saat akhir aku di sini, sebentar lagi aku tak tahu hendak ke mana.. Tiada plan ni, teruk kah aku bila aku tak ada apa benda hendak plan? Penyambungan tu tidak di luluskan semalam walaupun ada yang cuba membela nasib kami.. Tak mengapa, tQ atas usaha kalian..

11:20 am
Aku cemburu melihat melihat mereka yang punya pasangan, punya suami dan kekasih atau tunangan.. Namun aku bicara pada diri, aku juga harus selalu bersyukur kerana ada yang aku miliki tak di miliki oleh orang lain.. Aku juga harus yakin dan sabar dalam menanti teman seperjalanan kerana itu aku tak putus berdoa menanti dia tiba untuk kami saling menyokong antara satu dengan yang lain.. Sementara itu aku harus menambah ilmu dan memperbaiki hubungan dengan Allah, ibu bapa, saudara-mara dan sahabat-sahabatku.. Ya Allah, jangan biar aku berputus asa.. Pautkan hatiku pada cinta-Mu..

12:01 pm
Ada panggilan dari dia, teman istimewa pada aku.. Bicaranya membuat aku tersenyum lagi Alhamdulillah.. Aku senang saat dia menerangkan pada aku mengapa dia senyap seketika dan aku lantas menyatakan aku faham dan tidak menyalahkan dia.. Secara tak sedar aku teruja dan nada suara ku agak tinggi, maaf ya kiranya kamu tidak selesa.. Aku tak sempat bertanya banyak hal dia sibuk agaknya.. Ada panggilan manja ******* dan aku tertanya lagi adakah kami sudah declare? Perasaan ini semoga dapat aku kawal dengan sederhana.. Kami tak mungkin bertemu sehingga Allah mengizinkan itu dan aku membiarkan semuanya berlaku mengikut kehendakNya.. Semoga perhubungan ini memberi menfaat kepada kami untuk saling mendekati cinta Ilahi.. Nyata aku takut dengan perasaan ini, tapi aku kembali meminta kekuatan pada Allah agar aku tenang selalu.. Argh.. teruknya sikap aku tadi, tergesa-gesa tak sopan betul.. Erm dh la tu benda dah jadi, jangan ulangi lagi ya?

Sepertinya ada sesuatu yang cuba dia sembunyikan di hujung talian tadi.  Aku berharap dia baik-baik sahaja hendaknya,  walau apapun yang harus dihadapinya semoga dia redha &tabah menghadapi  dengan iman, taqwa dan doa pada Tuhan.. Aku tak begitu mengenali kamu tapi aku yakin kamu seorang yang baik dan aku yakin kamu juga seorang yang jujur.. Cuma kamu bukan seorang yang bijak meluah malah kamu agak ego untuk mengekspresi perasaan tapi kamu nakal dalam perbualan membuat aku tersenyum  dan tertawa dengan tingkah kamu.. duhai kamu sahabatku, mari bersama kita berjalan seiring saling menyokong dan mendoakan antara satu dengan yang lain kerana ukhwah fisabilillah.. Soal jodoh antara kita , sama-samalah kita berdoa semoga Allah memberi petunjuk buat kita berdua agar tiada yang terluka dan kecewa pada akhirnya..

Cukup, cukup, dan cukup Lah.. lalala hehehe

2:14 pm
Relax time.. Pada asalnya aku terfikir untuk keluar joging tapi aku kemudian membuat keputusan untuk mengisi malam ini dengan sesuatu yang menyejukkan hati dan membawa aku dekat dengan Ilhai semoga Allah izinkan.. Amin..

3:o5 pm
Sempat pula ada orang promote jualan murah di sini alahai.. Macam2.. Layannn (:

p/s: Sayangi diri mu kerana kamu begitu berharga~
('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment