Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Thursday 13 October 2011

Orang Sabar akan Menang..

11:38 am
Bismillahirrahmannirrahim..
Ya Allah, aku memohon ampunan-Mu atas segala khilaf ku..
Perhubungan yang hadir ini adalah atas izin-Mu mengetuk hatinya
untuk mencari aku dan aku.. Aku dapat berbaik sangka kerana aku tahu ini 
ketentuan-Mu dan perancangan-Mu adalah sebaik-baik perancangan.. 
Pastinya ada sesuatu dan tidak sia-sia.. Aku memohon pada-Mu
semoga perhubungan yang hadir ini akan menambah cintaku pada-Mu
dan menambah kuat keimananku sebagai hamba-Mu..

Semalam aku menerima mesej dari dia.. 
Aku mendiamkan diri beberapa hari ini dan akhirnya
petang kemarin dia menghubungiku, katanya ada kursus
sehingga sabtu nanti.. Semalam dia memujuk untuk keluar makan, tapi
kami belum tentukan masa dan tarikhnya.. Katanya keluar "dating".. Entah 
mengapa aku begitu teruja sehingga hanya Allah tahu ada sebuah senyuman
menguntum di hatiku dan aku kongsikan dengan teman serumah.. 
Padahal kami hanya kawan dan belum rasmi apa-apa pun.. 
Kenapa agaknya? Mungkin aku sudah lama tidak bertemu janji begini..
Semalam aku nantikan mesejnya selepas isyak tapi tiada, 
dan aku akhirnya membawa mata yang penat ini untuk tidur.. 
Aku menyangka dia mungkin sudah tidur disebabkan
kepenatan dan aku tak mahu mengganggu dia.. 
Aku belajar menerima sikapnya, walaupun ada ketika hati ini
  teruji namun aku minta Allah sabarkan aku menghadapi tingkah
insan di sekeliling aku.. Soal janji itu antara dia dan Allah, 
aku diam tanpa menagih janji kerana aku redha.. 
Pasti ada hikmah setiap sesuatu itu walaupun
ada satu bisikan ingin bertanyakan.. Bila Allah izinkan
pasti akan tiba pertemuan itu tanpa kamu sangkakan pujuk hatiku..

Sebelum tidur aku sempat menghubungi ayahanda ku 
untuk menanyakan khabar.. Aku bahagia mendengar suara itu.. 
Semoga ayahanda ku baik-baik-baik saja..

2:00 pm
Aku menerima panggilan dari seorang yang sangat penting
dalam hidupku, hanya Allah tahu sayangnya aku pada insan ini.. 
Allah uji aku dengan sikapnya, aku berusaha untuk memenuhi
setiap permintaannya kerana pada aku dia
1 ketika dahulu sahabat terbaik yang aku pernah miliki.. 
Aku begitu menhormatinya kerana istimewanya
dia dalam hidupku.. Kini ada jarak antara kami
namun aku cuba berbaik sangka..Huhu, nak nagis lak..

Walau apapun tingkah manusia pada aku, aku bersabar
kerana mengharap redha dan ampunan Allah semata-mata..

p/s: Orang yang sabar pasti akan menang! InsyaAllah..
('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment