Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Monday 24 October 2011

Mengadulah hanya padaNya~

Bismillah,
2:23 pm
Aku mengutip masa yang ada menyelitkan kesempatan untuk menaip bicara kata.. Kesibukan itu tak pernah berhenti, tapi sebenarnya aku masih bisa jalani..

Ya Allah, ampuni aku bila salah saat semalam aku menangis semahunya.. Ada terlalu banyak yang aku pendam, tak terluah hanya mampu ku bicara padaMu dalam air mata.. Tak terkawal emosi bila semuanya hadir dalam 1 masa, hingga aku terasa berat bahu menerima segala.. Semua kudrat datang dariMu dan sesungguhnya hanya kepadaMu aku meminta kekuatan dan keteguhan iman.. Seakan tak tak berdaya,  namun semakin kuat sakit ujian ku rasakan membuat aku juga semakin kuat berdoa.. Menatap cermin aku terpanah pada ayat yang tuliskan di tepi meja solek bunyi lebih kurang begini "air mata keperitan, dan liku-liku penuh ujian adalah warna-warni kehidupan".. Aku merenung kembali diri, muhasabah mencari tenang lalu ku duduk di tepi katil.. Aku terlihat buku di rak sudut bilik "jangan bersedih" kemudian ku capai dan ku baca isinya.. Alhamdulillah lega, ada kesan di balik kata penulis membuat aku berhenti menangis..

3:40 pm
Walaupun ada sakit, dan keadaan menekan aku perlu terus berjalan dan hanya kepada Allah aku pautkan segala harapan.. Meyakini dan terus meyakini sambil mengukir senyum lagi.. Kepada kamu semua insan-insan yang aku sayangi, kehadiran kamu adalah ujian bagi aku dan kamu juga kekuatan ku.. Apapun yang kalian cuba lakukan untuk menyakiti hati ini ketahuilah di kejauhan ini masih ada doa dari aku buat kalian.. Kita sama sahaja, insan lemah yang sering melakukan kesilapan namun yang membezakan kita adalah iman dan taqwa.. Semoga kita dapat bersatu dalam menyintai Allah dan memperbaiki ukhwah yang sedang di uji Allah ini..

p/s: JanGan lah puTus asa, HakikaTnya zaman iNi ada yanG tak meliHat hati sebagai hal utama unTuk di niLai tapi perCayaLah masih ada yanG mengutamakan keBaikaN hati buDi.. KetahuiLah kamu bhawa haTi kamu selalu dalam NiLaian Allah.. OranG yang berGerAk MelaKukan keBaikan serinG di uji taHap kesaBaraNnya, pastikan kaMu tidak MudaH mengaLah dengan ujiaN iTu.. Berdoalah kepada Allah kerana itu senjata terbaik yang dapat memberi kekuatan luar biasa..

('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment