Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Friday 17 June 2011

HIDAYAH itu kehendak Allah..

10:00am
Subhannallah, Alhamdulillah.. Sekali lagi, jumaat telah muncul setelah 5 hari bekerja.. Ketibaan hari ini dinanti-nanti oleh ramai.. Terutama yang hatinya kerinduan untuk merebut pahala yang banyak pada hari yang cukup indah ini.. Untuk aku ilmu ku perolehi lagi, Alhamdulillah.. 

HIDAYAH, ada yang menanti, ada pula yang mencari, dan tak kurang yang tak ambil peduli.. Manusia punya otak untuk berfikir, punya anggota untuk melaksana, dan punya hati untuk membina niat.. Aku tumpang gembira untuk mereka yang beroleh hidayah dari Allah serta istiqamah dalam mendekati Allah.. Aku juga berdoa agar bisa istiqamah dalam mencari redha dam ampunan Allah..

1 bicara dari penceramah agama begitu kuat melekat pada minda, "Jangan terlalu gopoh dalam ibadah.." Buatlah berperingkat, agar terus melekat.. Itu yang aku cuba buat, dan aku akui cubaan cukup kuat terutama saat memasang niat.. Awalnya kelihatan kemas namun dalam melaksana ada ketika kita salah dalam tingkah.. Ya Allah, aku telah menganiaya diri sendiri, mohon ampunanMu kerana aku bimbang sesat dalam perjalanan mendekatiMu Ya Tuhan.. Astaghfirullah al-azim..

10:45am
Sejak isnin lalu hatiku telah menanam azam baru, dan aku cuba usahakan.. Tapi setiap kali mencuba, kesempatan itu terlepas dan selangnya hanya beberapa saat.. Namun aku yakin ada yang Allah rancangkan.. Mungkin ada hikmahnya begitulah pujuk ku pada hati.. 

11:00am
Ada pula kawan sekerja jual kain, kebetulan tak lama lagi puasa.. Banyak juga yang membeli, aku pun sama.. Hehe..Beli untuk aku dan adikku..

Aku perasan tanggungjawab semakin besar, dan aku seakan merasa kedewasaan.. rindu zaman anak-anak ku.. Masa begitu pantas berlalu, begitu kataku pada diri sendiri.. Ya Allah, jangan biar aku rebah dan mengalah dengan ujianMu.. Terus simpan kesabaran Alhamdulillah.. Ya Allah kirimkan aku kekuatan dan keteguhan iman.. Jangan biar ku sesat tanpa arah tujuan..

1:35pm
1 minggu ini aku bersyukur dapat bersenam 3 hari berturut-turut.. Terasa sihat, tapi makanan yang aku pilih tak sihat.. Kena sungguh-sungguh kali ini, nak tukar pola pemakanan.. 

Beberapa jam lagi sebelum pulang kampung.. Kesihatan teruji, supaya aku kurang bercakap agaknya.. Moga aku selalu positif.. 

p/s:
"Jangan putus asa berdoa walapun belum memperoleh jawapan, simpan ikhlas_sabar_syukur.."

('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment