Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Monday 20 June 2011

Ujian Tuhan..

7:00am
Aku demam dan seakan lemah seluruh anggota, malah untuk bangun pagi pun aku sehabis daya memujuk anggota untuk bergerak.. Aku semalaman berbalut selimut kerana kesejukan hingga sanggup tidur di sofa ruang tamu untuk mngelak terkena kipas demi menhormati rakan sebilik.. Pagi itu aku cuba bersenam selama setengah jam untuk mengeluarkan peluh dari badan agar rasa lebih selesa.. Alhamdulillah aku dapat juga buat dan sedikit segar.. Aku berehat sebentar dan kemudian mandi sbelum membuat sarapan pagi..

9:00am
Aku menyediakan bahan untuk memasak sup ayam.. Al-maklum selera orang demam.. Ku sengaja lebihkan halia untuk wangi dan buang angin.. Menu yang berjaya membuka seleraku.. Ya Allah, ujian ini terlalu kecil dan moga aku tidak mengalah.. Astaghfirullahalazim.. Alhamdulillah..

Seharian aku di rumah, kesihatan tidak mengizinkan aku untuk bekerja.. Aku cuba untuk tidak mengadu dengan ujian ini kerana "aku harus positif terhadap semua ini.." Begitu kata suara hati kecil ku..

11:00am
Beristirehat dan membaca buku..

selebihnya rutin biasa dan aku sedaya ku melawan sakit yang aku rasakan.. Terasa ada kekosongan cuba ku isikan dengan zikir & istighfar..

"Jangan biar masa lapang terisi dengan kemurungan, bimbang mudah di bisiki oleh syaitan"

('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment