Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Sunday 14 August 2011

Di puncak ,15ramadhan

Alhamdulillah, 15 ramadhan akhirnya.. Sampai jg,

10: 54 am
Aku nak story suasana di kampung baru-baru ni..  Hehe.. Suasana tak di rancang,  sabtu tu aku balik ikut kaka sepupu.. Aku jak balik, adik-adik ada hal jadi tak dapat join sama.. Nak di jadikan cerita, kami singgah kat servay hypermarket putatan.. Then, masa membeli-belah tu kami terfikir nak berbuka bersama kat rumah my dad.. Lastly, kami beli bahan untuk di masak.. Hehe, aku punyalah teruja.. Bu Sal pun ikut sama, sebab dia nak berbuka dengan abang dan adik dia.. Suara di hujung talian bapa begitu suka hati masa aku bagitahu nak berbuka ramai-ramai senang hati di buatnya.. Dari supermarket aku dan kaka sepupu terus menyinggah bazaar ramadhan beli lah kui 2,3 jenis dan abc.. Hehe, belian tak juga banyak tapi belanja lumayan juga.. :) Sekali-sekala berkumpul apa salahnya belanja lebih sikit..

11: 37 am
Continue..

Jam 4 lebih kurang gitu sampai rumah.. Sampai jak rumah terus tukar baju dan masak.. Kaka sepupu masak aym goreng, aku masak sayur jak.. Nasi bapa dah masak.. Terasa juga riuh rendah di rumah.. Keletah anak buah aku walau sorang menambah meriah suasana.. Lari-lari sana-sini hehe comel sangat aksi dia.. Minta manja lagi dengan atuk dan nenek-nenek dia.. Sekarang ni lagi makin bijak bercakap, alahai tak terlarat melayannya.. Terkenang pula zaman aku dan adik-adik masih kecil lagi, nakal lebih kurang lah.. Aduyai.. Hehe, kat bawah ni aku sertakan beberapa gambar candid yang sempat aku ambil masa tu..

 
Ayam goreng, wangi wo..

hah, tgkla anak buah ku tgh mnja2 ngan nenek2 dia.
mengadu sakit kepala.. Hehe
nak di gambar lari lah pula dia.. adoyai.. mcm2 hal
 Di bawah cahaya bulan, suasana luar rmh aku..

My dad orang paling gembira masa ni.. Banyak lagi sebenarnya gambar ni, tapi ni ajalah yang dapat di upload hehe.. Tu ajalah nak cakap tuk arini.. Selamat menjalani ibdah puasa.. (:


p/s: Berbuka puasa bersama boleh eratkan silaturahim.. So ambil peluang ni untuk menyenangkan hati orang tersayang..

('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment