Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Thursday 11 August 2011

sebenarnya aku ~LEMAH~

11: 41 am
Bismillahirrahmannirrahim.. Sangka ku diri ini cukup tabah, sangka ku senyuman sini sudah bisa membuktikan aku sekuat karang di lautan.. Nyata tidak.. Sememangnya kita manusia yang hidup dengan graf emosi yang ada ketika turun dan ada ketika menaik.. Sebaiknya ambil aura positif untuk bangkit lagi.. Sememang kekuatan yang ada pada jasad, roh dan jiwa serta ini milik Allah jua, kepadaNya aku kembali memohon di kirim kesabaran, kekuatan, dan keteguhan iman.. Hal-hal sekitar kita memang memberi pengaruh besar kepada diri, tapi sepatutnya kita yang kawal situasi bukan kita pula yang terikat pada situasi.. Mhm,

12:01 pm
(aku cari perkataan motivasi dan doa untuk tenangkan hati yang gundah gulana)


akhirnya aku menyinggah di link ini :
http://nurjeehan.hadithuna.com/2008/12/wirid-zikir-penenang-jiwa-paling-mujarab/

http://feryco.com/petua-mencuci-hati

"Takkan pernah berhenti mencari walau masa tak pernah berpihak.."  Itulah ayat yang kena pada aku saat ini, menguatkan semangat aku.. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.. 

Aku masih mahu berterima kasih kepada orang-orang yang tidak mahu mengendahkan aku dan pernah menyakiti hati ini.. Kenapa? Kerana sikap mereka itu juga aku telah belajar kuat untuk fighthing with myself and my emotion eventhough its honestly hurting me.. 

12: 35 pm
out sebentar, 


1: 24 pm
Sedang dduduk menghadap skrin komputer sambil dengar Ikim fm.. Alhamdulillah,  syukur selepas dengar bacaan ayat Al-Quran di Ikim fm hati terasa sejuk yang amat.. Subhannallah, Allahuakbar.. Lapang rasa dada.. Semuanya atas izinNya, kurniaan ini mendamaikan aku tika ini..


Cas diri dengan melakukan lebih banyak kebaikan, supaya hadir banyak hal yang baik-baik..


2: 00 pm
yes! dapat bubur lambuk lah pula.. Member bagi, baru nak rasa ni.. Nanti berbuka baru mumum.. harap sedaplah ye.. hehe, banyak pula berita gembira dalam aku dupdapdupdap ni.. Get bonus, Alhamdulillah rezeki Allah.. Bila dapat tak tahu, tunggu jak.. K.. Done for today! Salam sayang buat semua.. :) Selamat berbuka puasa..


P/s: Ingat hal yang baik-baik jak walaupun ada banyak hal yang tidak baik telah berlaku.. K,


('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment