Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Monday 4 July 2011

ada baiknya SABAR

8:53 am
Suasana pagi ini indah, hujan lebat rezeki turun melimpah-limpah..

Bismillahirrahmannirrahim,
Asslammualaikum w.b.t,

Pertama-tama ku panjat kesyukuran, atas nyawa di kandung badan kurniaan Tuhan buat aku.. Kesempatan untuk aku terus memperbaiki kualiti ibadah dan memperkukuh iman di dada dalam usaha mencari redha & ampunaNya.. Awal pagi ini hujan lebat buat ku tersenyum riang, suasana yang sangat mengujakan bagi aku untuk melaksana tugasan.. Semoga niat baik dapat di iring dengan tingkah yang baik, mudah-mudahan.. amin..

9:00 am
Had kesabaran manusia di atas segala yang di tempuh ada kala terbatas, namun sebaik-baiknya teruslah menyimpan sabar hingga ke akhir.. Seketika ingin saya bawa anda ke ruang persoalan.. "Bagaimana perasaan saat hasil kerja kita di ambil sebagai rujukan untuk di terbitkan tanpa mendapat sebarang persetujuan?" Mungkin saja ada yang melenting, dan melepas amarah.. Normal, tapi bagi sesetengah insan yang tidak mempunyai nama atau kedudukan tingkah begitu hanya di abaikan dan di hati hanya mampu berdoa moga Allah beri petunjuk.. Akhirnya mereka yang cuba menindas di uji Allah.. Bagi insan tertindas itu dia juga turut mengambil pengajaran agar tidak melakukan penindasan.. Ibaratnya hukum KARMA..

Di akhir masa itu, saat panggilan MASA menghampiri..  Tiada hati bisa berdusta debar itu ada..

11:05 am
Teruji dan terusan ku simpan kesabaran, dari kepayahan akhirnya kini menjadi kebiasaan.. Kesyukuran..
LAFAZ itu mudah dan melaksana itu payah, tapi DIAM sambil melaksana itu lebih mudah! Semoga bisa terus istiqomah..

Mencari penyelesaian untuk permasalahan, cuba tenang dalam kekalutan..

"PROBLEM, sound interesting.. After so hard looking for solution, I feel such like FIREWORK when it done.. And it was FUN!" =)


11:35am
Woah, rumah sunyi dah tak ramai orang.. Budak-budak praktikal dah balik kampung masing-masing.. Nur hani, lalui lah hari-hari ini dengan menerima seadanya suasana baru.. Pasti akan terbiasa juga tu, kan? Walaupun sesekali terasa nak pindah rumah lagi.. huhuhu.. SABAR, itulah yang aku termampu..

12:28 pm
Azan Dzohor, masuk waktu.. 

2:53 pm
Tertanya-tanya akan diri ini, mengapa payah benar menjaga iman? Sesekali terasa bersalah kerana ibadah tidak khusyuk  dan tidak bisa menghasilkan damai.. Mungkin kerana terlalu banyak di ruang fikir, atau saja kerana pola pemakanan atau pun dalam perbuatan tanpa sedar.. Ya Allah hambaMu ini mohon ampunanMu, sungguh terasa malu mengaku cinta... Semoga di hadirkan buat aku damai dan peluang membuat kebaikan.. aminnn..

Astaghfirullah al-azim.. Ya rabbi..







3:11 pm
Ramai yang demam kat pejabat ni, aku pula baru saja sembuh.. Saat di uji dengan kesakitan baru kita menghargai kesihatan.. jadi hargailah segala yang di kurnia dan banyak-banyaklah bersyukur kepada Tuhan.. 


Bila orang yang ceria sakit terasa kasihan timbul dalam perasaan, namun apa daya itulah namanya kehidupan.. Moga segera sembuh kalian dan positif melalui cobaan.. Usahalah mengukir senyuman.. =)






p/s:
  • "Don't judge book by it's cover"..
  • Tiada orang mulia yang tidak melakukan kesilapan dan
    tiada orang hina yang tiada masa depan..
  • Awan mendung tak selamanya begitu dan ia pasti akan berlalu, begitulah ibaratnya keperitan dalam hidup kamu..
('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment