Powered By Blogger
Half Purple and Blue Butterfly

Wednesday 27 July 2011

biLa HaRus memiLiH.. KepuTuSan yaNg akaN menyaKiti [aku_kamu]

1:57 pm / Sambil buat kerja aku terpana pada 1 persoalan.. Bila harus memilih, memilih apa? memilih antara 2 hal.. Namun ini bukan lah soal cinta tapi soal hidup dan mati.. Mengetahui seseorang yang sangat kamu sayang, sangat dekat dengan kamu, malahan teman sepermainan kamu dan darah daging kamu perlu membuat keputusan penting dalam hidupnya hingga kamu sendiri hilang ayat untuk di ungkapkan.. Tapi aku masih bersyukur, terpilih untuk mengetahui lebih awal hal ini.. Walaupun hakikatnya aku juga sama terluka namun aku tak layak mempersoalkan takdir Tuhan.. Ujian ini harus aku gagahi untuk di jalani.. Dia memutuskan untuk berahsia, namun aku masih memujuknya untuk berterus-terang agar dia tak menanggung sakit sendirian.. Tuhan, kirimkan dia kekuatan ku tahu dia terasa lelah namun dia bijak menyembunyi dan aku dalam diam menyedari itu..

2:18 pm / Setiap sesuatu telah tertulis termasuk pertemuan, perpisahan, kelahiran, kematian dan rezeki.. Sesungguhnya semua itu rahsia Allah.. Aku mahu menerima  qadha dengan redha cuba ikhlas dengan tingkah ini agar beroleh redha & ampunan Ilahi.. Meyakini ini pengajaran bagi yang hidup aku sentiasa memberi teguran buat diri saat bertubi-tubi soalan di  fikiran.. Ikhtiar, solat, doa dan tawakal padaNya.. Percaya pada hikmah tiap ketentuan Allah..

p/s: Untuk membuat seseorang tabah, anda sendiri mesti  gagah untuk jadi contoh..

('-')/nur_hani

No comments:

Post a Comment